Download: _.docx

در حال دریافت: _.docx سرکه در ناشتایی

هیچ می دونید برخی و یا بهتر بگویم بیشتر سرویس مدارس چه راننده خانم و یا راننده آقا از اول صبح که میرن دنبال بچه مدرسه ای ها فضای ماشین رو پر می کنند از آهنگ دوبس دوبس  باصدای بلند به چه شبیه است؟درست مثل این که سرکه  را ناشتا به خورد بچه بدهند!

اون وقت آیا اعصاب و تمرکزی برای فرزندمان باقی می ماند تا به راحتی به درس معلمش گوش کند؟

 ضرر موسيقي در نظر دانشمندان غربي :

براساس نظر بسياري از روان شناسان، موسيقي احساسات بشر را در مسير غيرطبيعي و غيرطبيعي و غيرعادي توسعه مي دهد، و انسان را در يک عالم ناخودآگاهي کامل فرو مي برد و قوه ي خيال بافي غيرطبيعي و غير واقعي را در انسان زياد مي کند. موسيقي سبب لذت نيست بلکه فقط قوه ي خيال را تحريک مي کند، و انسان از آن خيال هاي خود لذت مي برد به خاطر آن که اگر چند نفر حتي يک نوع موسيقي گوش دهند. لذتي که اينها از موسيقي مي برند يک جور نيست، و آن تخيلاتي که در آن فرو مي روند يک شکل نيست بلکه هر کس يک نوع لذتي مي برد و در يک عالم خيالي سير مي کند. لذا مي گويند اکثر بيماري هاي رواني از همين جا شروع مي شود که انسان در يک عالم گنگ فرو مي رود که خود نمي تواند تعريف نمايد.(14)

و اينک به نظر بعضي از دانشمندان ر اين مورد توجه فرماييد.

1- دکتر ولف آدلر (پروفسور دانشگاه کلمبيا)

موسيقي علاوه بر اينکه سلسله اعصاب ما را در اثر جلب دقت خارج از طبيعي آن، سخت خسته مي کند. عمل ارتعاش صوتي که در موسيقي انجام مي شود توليد تعرض خارج از حد طبيعي در جِلد (پوست) مي نمايد که بسيار زيانمند است.(15)

2- دکتر آلکسيس کارل، فيزيولوژيست بزرگ فرانسوي:

ساز و آواز و کنسرت ها و اتومبيل ها و ورزش نمي توانند جاي فعاليت ها و کارهاي سودمند اجتماعي را بگيرند. راديو نيز مانند سينما و موزيکال، کاهلي کاملي به کساني مي بخشد که با آن سرگرمند بدون شک الکليسم کارگران ما را از پا در مي آورد و سر و صداي راديو و سينما و ورزش نامناسب روحيه ي فرزندان را فلج مي کند.(16)

3- دکتر آرنولد فريدماني (پزشک بيمارستان نيويورک و رئيس کلنيک سردرد)

او با کمک دستگاه هايي الکتروني تعيين امواج مغز و تجربياتي که طي مراجعه ي هزاران بيمار بدست آورده ثابت کرده است يکي از عوامل مهم خستگي هاي روحي و فکري و سردردهاي عصبي، گوش دادن به موسيقي راديو است مخصوصاً براي کساني که به موسيقي آن دقت و توجه مي کنند.(17)

4- دکتر ربرت (متخصص روانشناسي کودک در انگليس)

اطفال در رحم مادر تحت تأثير موسيقي قرار مي گيرند و اگر مادر حامله به موسيقي گوش دهد ضربان قلب طفل در رحم زياد مي شود اين حالت از 6 ماهگي به بعد است.(18)

5- دکتر اوريزن اسوت مارون:

هيجان بزرگترين عامل سکته هاي قلبي است هنرمندان اغلب به علت سکته ي قلبي در گذشته اند. از اين بيان معلوم مي شود هيجانِ حاصله از موسيقي تا چه حد خطرناک است.(19)


سلامت نیوز: یک معتاد خیلی وقت‌ها سیگار را محرک اعتیادش می‌داند؛ این سبک موسیقی هم گاهی یک محرک بین نوجوانان است برای خودزنی و خیلی مسائل دیگر.

«چشامو می بندم یه نمه فکر می‌کنم که اگه بزنم پدر مادر حرص میخورن

بی‌خیال یه هفته سیاه پوشیو کلا میریم فراموشی

یکی بزن ولی یه جای دقیق یکی بزن با کلی خون رقیق

یکی بزن بیفت کف حموم، یکی بزن زندگیت تموم»